MÄSTERKOCKEN I SINA LÖKIGA KLÄDER GÖR DET IGEN

När jag har legat och ruttnat här hemma så har jag tänkt på maten jag går miste om hemma i sveden som min mamma gör, så jag tänkte "jag har köttfärs, jag har lök, jag har potatis", "this can only mean one thing". KOTLETTER Á LA MENILSTYLE (op op op op oppa menilstyle, vet att josefine garvar åt den synen) (menil är vad jag kallar min mamma). tänkte jag kunde visa er how it is done (måste ju bevisa för mina rumskamrater att jag fortfarande är och alltid kommer att vara mästerkocken i den här lägenheten).
 
1. Eftersom att jag har en ohälsosam relation till allt som har med lök att göra så krossade jag i några klyftor vitlök också, för spänningens skull liksom.

2. Viktigt att riva i potätis (allt låter bättre med bokstaven ä) så att det ska kunna bli kotletter, utan potätisen så rasar de samman när man ska göra som på bild nummer 3.
3. mmm lök. sen ser det ut såhär om man vill, man kan göra kötbullär av 'et också. (det svarta är peppar)

4. och medan de ligger och steker in le stekpanna så kan man göra tzatziki/tsatsiki/tsatziki/tzatsiki
4. sen så har det helt plötsligt dykt upp spagetti som är blandad med tomatsås och ett skämt till sallad, och när det har gjort det, ja då är det dags att keka. 
Kommentera inlägget här: