PAUSEN

Det har gått över en månad sen jag skrev här sist. anledningen: har inte varit sugen ALLS på att skriva. men sen läste jag något therese (en av tjejerna jag bor med) skrev och ba "ehhh ja fan". hon skrev något i stil med att hon inte heller var sugen på att skriva men liksom det är ju den här tiden man vill ha nerskriven och dokumenterad så att man kan se tillbaka ordentligt. Men sen så har jag heller inte gjort något så himla speciellt som har varit intressant att skriva ner. det skulle bli typ "vaknade, gick till köket, la mig i soffan, gick och sov". men ska försöka göra allting mer intressant genom att ha kameran med mig mer.

En av mina högsta drömmar är att jag vill jobba inom filmindustrin antingen som regissör eller manusförfattare, skulle egentigen kunna jobba med vad som helst inom film, eller skulle nog inte vilja jobba med ljud med risk att bli utskälld av Christian Bale... därför ska jag alltså försöka lägga in mer filmklipp från vardagen också, typ små "montage" av ngt jävla slag så jag kan få använda mig av redigeringsprogram och försöka utveckla min kreativa sida mer som jag vet att jag har. Tycker att det är tusen gånger roligare med film än bilder. Har alltid varit den som filmar typ ALLT, så när min data fick virus för någon vecka sen och beslöt sig för att "nähä du dilan, du har ju ändå inte använt dig av det du har fotat och filmat från de 4 senaste åren så det tar vi bort!!" så tänkte jag, nu när jag ska fota och filma så ska jag göra något vettigt utav det och lägga upp det mer så jag vet att det sparas (istället för att köpa en hårdisk som normala människor :)).
 
För att avsluta detta ska jag försöka lista upp det jag har gjort när jag inte skrivit (utan någon slags ordning för jag kommer fan ej ihåg) (wiho kom på att jag har en bild från den dagen jag slutade skriva så det är väl bara att rabbla upp vad bilderna efter det datumet visar)
  • Har lärt känna två nya töser vid namn Maja och Sara som också är från Vässan.
  • Har varit ute på favoritstället Proud där man får garanterat SKÖJ
  • Har suttit i Regents park, holland park, hyde park, kensington gardens, ibland själv och ibland med sällskap. 
  • Har varit på en drös med intervjuer och trialshifts, fick inget av de jobben:))
  • Har gått på en himla massa promenader för att utforska. Jag ÄLSKAR ju brittiska miljöer så jag kan verkligen gå i timmar och ba WAAAAOOOOW.
  • Med mina promenader så har jag även fått turista helt ofrivilligt, vilket inte gör något, för jag älskar på riktigt att se big ben, buckingham, house of parliment osv..har en arkitekturisk sida á la Ted Mosby när det kommer till sånt och kan ba stå och glo på byggnader för jag tycker det är så himla fint. 
  • Har varit på Indieklubb två gånger, ena gången för att se på band som spelas och den andra gången i fredags faktiskt, helvete vilken natt.
  • Har gjort rent på våran balkong så att vi har kunnat sitta och mysa där på kvällar och mornar när solen tittat fram.
  • Har snott H&M tidningar från våran granne
  • Har kollat på serien boardwalk empire och blivit förälskad på nytt i Michael Pitt (5 plus serie btw)
  • Har haft ett infekterat sår på armbågen som jag fått ta hand om, och när vi ändå är inne på det här med skador, brände mig även på händerna och fick ett galet brännsår på handen, sen hade jag ett mystiskt bett på låret som efter ett läkarbesök visade sig vara ett litet spindelbett (som inte alls är farligt), sen har jag haft feber och spytt, varit förkyld och spytt. och allt detta på typ en månad :') nu är jag frisk från det infekterade såret, brännsåret har läkt fint, bettmärket håller på att tyna bort och jag har ej feber eller förkyldning.
  • Har haft supermysiga filmkvällar med mina rumskamrater.
  • Har haft vässanbesök fyra gånger, första från Lovisa, andra Tove, tredje SABAT JESSICA OCH JOSEFINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fjärde malin, som åker hem imorn.
  • Har varit på engelskt sjukhus (för att kolla upp märket på låret)
  • fått ett fittvirus på datan.
  • Gråtit ut hos min mor efter att allt på datan försvann, och då tänkte jag på det här med jobb och allt så jag ba letted it all out, och världens bästa mamma fick mig genast på bättre humör.
  • Mitt spotify fick ryck och ba "du är inte i sverige du får inte lyssna mer på låtar" så jag gick från mitt musikbibliotek med cirkus 800 låtar till det jag har nu på 90 låtar som jag måste ladda ner med hjälp av en youtubekonverterare, aja lix.
  • som sagt har jag haft mina bästa vänner på besök, det betydde lösgodis, tacos och skitsnack, som jag saknat det. vi hade underbara dagar och firade även sabats födelsedag här med att gå ut på proud, hade så himla kul. 
  • Sagt hejdå till mina käraste.
  • Träffade Jonathan (min gamla projektarbeteskamrat och vän) hos max och viktor.
  • Vart på mer intervjuer
  • FÅTT ETT JOBB!!! på whole foods market som är typ världens mysigaste och bästa ställe, de håller på med allt jag står för (mat, närproducerat, organic farming, sustainable development, animal welfare osv) och det känns så himla rätt. (det är en matbutikskedja)
och enligt mina mobilbilder så var väl det allt. det var en del iaf. bjussar på bilderna i nästa inlägg. varnar dock att mitt fotoalbum i mobilen ibland kan jämföras med en 50 plusar pappa som ser en sten och ba "åh en sten". men jag föredrar att fota miljöer, natur och byggnader framför människor.
 
UUUFT det här kallar jag ett "i'm back" inlägg.
Kommentera inlägget här: